wtorek, 20 marca 2012

Relacja ze stanu zawieszenia i kręcenia filmiku (wskazówki dla przyszłych au pair w CC)


Postanowiłam twórczo wykorzystać frustrację ogarniającą mnie z powodu nieodzywania się rodziny, która jest w moim "roomie" i pokazać przyszłym aupair (z biura Cultural Care) jak wygląda ten etap na którym się obecnie znajduję.
4 dni temu dostałam maila o tytule "From Cultural Care US Matching Team" a po godzinie pt " Cultural Care Host Family Match". W tym momencie na moim profilu w zakładce "future family" pojawiły się podstawowe informacje o rodzinie. Są to imiona, nazwiska, wiek, wyznanie, miasto i kilka opowiedzi na pytania "Jakie au pair ma możliwości w twoim mieście", "Jak spędzacie czas". Nie było natomiast szczegółowego grafiku ani informacji kontaktowych, jak email. Dziś dzwoniłam do warszawskiego biura CC i dowiedziałam się, że taki wstępny match trwa 48h. Mój match został wydłużony o kolejne 48h nie wiadomo z jakiego powodu. Zastanawiam się, czy to rodzina prosi przedłużenie wstępnego matchu, czy jest on robiony automatycznie i to jest właśnie te 7 dni, przez które rodzina może być na naszym koncie? Pani w biurze zasugerowała, że może rodzina się na mnie zdecyduje, skoro nie zeszła mi z profilu. Ja bym była bardziej  za tym, że o mnie zapomnieli. Mam poczekać jeszcze 48h i jeśli nie będzie żadnego ruchu ze strony rodziny, to zadzwonię do biura. Warto wspomnieć, że dostaję codziennie ten sam mail o tytule " Cultural Care Host Family Match", natomiast kiedy rodzina zdecyduje się rozszerzyć mi dostęp do informacji o sobie, podobno dostanę maila pt "You have a match".

Filmik Au Pair

Póki co więc czekam 48h. Wstrzymam się tez pewnie z nagrywaniem video, choć już połowę mam. Filmik powinien mieć 2,5-3min. i powinniśmy w nim jak najwięcej mówić. Szczerze mówiąc to dziwią mnie polskie filmiki na stronie culturalcare.com ->find an au pair, ponieważ albo mają baaardzo słabą jakość, słaby dźwięk albo jest to pokaz zdjęć i tekstu. Jeśli ktoś nie potrafi nagrać 1,5min przemówienia, którego może się nauczyć na pamięć, to jak chce sobie poradzić przez rok w Ameryce? Na razie w moim video jest 1 zdjęcie i kilka filmików : zabawa z dziećmi, "wywiad o mnie" z dziećmi po polsku i po angielsku, praktyki nauczycielskie (mówię tam po angielsku) i jazda samochodem. Filmiki nagrywałam aparatami cyfrowymi a składałam w Windows Live Movie Makerze (podobno każdy Windows go ma).Mam nadzieję, że te wskazówki przydadzą się Wam kiedyś do robienia własnego wideo.

2 komentarze:

  1. jak filmik zaczęłaś to lepiej szybciutko skończyc i miec z głowy. Kurcze, szkoda jednak ze w ogole sie nie odzywają, i zadnych dodatkowych-rozszerzonych inf nie masz jeszcze, no ale trzeba czekac-tak to juz jest z matchami:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiem, wiem, ale jestem pierwsza, która przynaje się do fake referencji :) Zresztą, to tylko te jedne :)

    Mogłabym, wiem, ale czy jest sens? Jeśli nie miałabym możliwości nic z tym zrobić, kłóciłabym się, ale ww tym wypadku... trudno. A to i tak bardziej wina APC niż Gawo :)

    Mam nadzieję, że Twoja rodzina się odezwie i coś się ruszy! :)

    OdpowiedzUsuń