niedziela, 4 marca 2012

Język, kultura i amerykańskie filmy


Wiele przyszłych au pair pisze, że uczą się angielskiego oglądając filmy z napisami lub nawet bez napisów. Uważam to za doskonały pomysł. Pamiętam, jak nałogowo oglądałam House MD; najpierw bez napisów, potem z napisami ang. i na końcu z polskimi. Śmieję się, że moja religia zabrania mi oglądania filmów z lektorem. W gruncie rzeczy to nie religia a kierunek studiów.

Bardzo lubię oglądać amerykańskie filmy i seriale, nie tylko ze względu na język, ale także aspekt kulturowy. Zdaje sobie sprawę, że wiele rzeczy jest zniekształconych, i przegeneralizowanych, ale fakt faktem oglądając NCIS, House MD, Gossip Girl, Vampire Diaries, czy inne filmy, nauczyłam się więcej o amerykańskiej kulturze, polityce czy nawet historii, niż z kulturówki czy historii USA, którą miałam na studiach.

Ten post z góry zakłada edycję, ponieważ chciałam Was prosić o podanie w komentarzach na blogu lub facebooku tytułów filmów jakie znacie, a które należą do poniższych kategorii lub dzięki którym poznaliście lepiej amerykańską kulturę.

1.Filmy, o opiekunkach do dzieci w USA:

Niania w Nowym Jorku (The Nanny Diaries)
Dziewczyny z wyższych sfer (Uptown Girls)

2.Filmy o dziewczynach z małych miasteczek robiących karierę w metropoliach:

Coyote Ugly (Wygrane marzenia)
Sweet Home Alabama (Dziewczyna z Alabamy)

3.Filmy o collegu:
Sydney White (Sydney i siedmiu nieudaczników)
Urban Legends 1,2,3

4.Filmy o amerykańskich nastolatkach:
Georgia Rule (Twarda sztuka)





7 komentarzy:

  1. też się uczę oglądając filmy z napisami lub bez.. ale dużo daje mi też nauka słówek na mp3, kupiłam z wydawnictwa Cztery Głowy, 6 poziomów, z każdego poziomu jest około 2000 słówek. Polecam, mi bardzo pomagają ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. teraz to nie mogę sobie żadnego filmu przypomnieć-jak na złość! Ale może o nastolatkach to może "Młodzi Gniewni"?

    OdpowiedzUsuń
  3. musisz wejsc w projekt -> ustawienia -> komentarze -> i tam masz "Pokazać weryfikację obrazkową dla komentarzy?" i zaznacz nie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. ooo kolejny blog to przeglądania i czytania :D szkoda, że już noc i muszę iść spać, ale jutro z pewnością przejrzę wszystko, to zapowiada się interesująco

    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chciałam Ci polecić jakieś filmy, ale w mojej filmografii dominują brytyjskie filmy ;]
    http://www.filmweb.pl/film/Prawdziwe+kobiety-1997-32974
    http://youtu.be/aPfeOAhDfbM

    p.

    OdpowiedzUsuń